středa 6. července 2011

Je ze mě mediální hvězda

Konečně se z týdenní přípravy stala skutečnost a v pondělí jsme vyrazili do terénu. První dva týdny na škole jsme, trávíme na místní univerzitě. Abych to dobře popsala, tak celých 7 týdnů stáže se odehrává na místní škole, která je složena ze základní, střední a vysoké škole. První týden jsme strávili přípravou, další dva týdny jsme na místní vysoké škole a 4 týdny budeme na místní střední škole. Na to, jak jsem poprvé viděla rozvrh naší stáže na 7 týdnů a uviděla strašně moc volných dnů, tak jsem si říkala, že se tady unudím, ale spíše ucestuju. Nakonec to ale dopadlo tak, že v rozvrhu byly jen nějaká akce, kterých se účastníme, a je tam toho ještě mnohem více.

V neděli jsme měli ještě volno do večera, tak jsme jeli všichni na výlet. Rozhodli jsme se jít do místního národního parku a navštívit farmu, která pěstuje motýly. Trvá to asi 40min autobusem, ale jede tam přímá linka od našeho hostelu, takže to šlo docela rychle. Prvně jsme se prošli po místním molu, které je neuvěřitelně velké a dlouhé, udělali pár fotek a pak se šli mrknout na plánek národního parku. Byla tam mapka s moc pěknými procházkami, které ale zaberou tak 4hodiny chůze v džungli. Někteří měli na nohou žabky nebo balerínky, tak jsme procházku odložili na jindy. Prošli jsme se k farmě na motýly. Je to něco jako obrovský skleník, kde je neuvěřitelně moc motýlů všech barev a velikostí. Také tam jsou škorpióni, želvy, ptáci, různý hmyz, hadi a pavouci. Je tam i docela zajímavé muzeum hmyzu a motýlů. Nejpěknější věc byla, že si můžete vzít takové připravené kytičky a chvíli čekat a motýl vám přiletí téměř na ruku. Moc hezký pocit. Po návštěvě farmy jsme se ještě prošli po městě a šli jsme do místního Tesca. Rozdíl mezi českým a malajským Tescem je fakt obrovský. Je tam mnohem větší výběr. Speciálně ovoce a zeleniny a všechno je relativně levné.

Pondělí bylo opravdu zajímavé už od začátku. Museli jsme vstávat už v 6:30hod, abychom stihli školní autobus v 7hod. Šli jsme na snídani a pak si nás vzal do parády zástupce místní vysoké školy a ukázal nám různé části školy. Ta vysoká škola je opravdu moc hezká. Mají asi 6 studijních programů od ekonomie až po mediální studia. Dokonce mají svoje vlastní studio, kde vysílají zprávy. Vypadá to přesně jako v Televizních novinách.:-) Okolo poledne jsme si udělali vlastní stánek a začali s propagací HIV/AIDS. Měli jsme super kvíz, který jsme rozdávali studentům v kantýně, nakreslili jsme spoustu plakátů, posbírali hodně materiálů a rozdali je. Měli jsme zajímavé hry a až do tří odpoledne jsme měli co dělat. Počasí tady hrozně unavuje. Kvůli němu nejde jít spát brzo, tak naspím tak 5 hodin, a když se v pět vrátím na hostel, ještě si zdřímnu jako všichni ostatní.:-)

Úterý byl zatím nejzajímavější pracovní den. Byli jsme pozváni na akci, kterou pořádala škola na svém vlastním stadionu. Jednalo se o akci o módě, kosmetice a designu. Bylo tam tak 300 studentů a ze začátku tam bylo mnoho lidí a měli projevy. Místní prezidentka AIESEC měla proslov, dokonce i jeden náš stážista jako zástupce (protože umí čínsky), organizátoři a co bylo nejlepší, byla tam i guvernér za region Penang v Malajsii. Ohromě vychvaloval AIESEC a místní školu. Měl opravdu moc krásný proslov. Po asi 3 hodinách jsme šli k našemu stánku, protože guvernér se s námi chtěl seznámit. Stálo nás tam tak 19 stážistů. S každým si chviličku povídat a nafotili jsme mnoho fotek. Byla tam dokonce i média. Dokonce jeden fotograf z hodně známých malajských novin a udělal fotku pár stážistů a já jsem byla mezi nimi. A dneska jsem se dozvěděla, že jsem v novinách!!! Až půjdu večer do města, musím si koupit noviny na památku. Dokonce je to i na internetu. No hold je už ze mě mediální hvězda.:-) Pak byli zástupci školy a my všichni stážisté pozváni na super raut, kde byl obrovský výběr místního jídla. Tak jsme se zadarmo nadlábli.:-) Večer půlka stážistů šla na Transformers 3 do kina, ale já jsem neviděla ani jeden díl, tak jsem nešla. S druhou půlkou stážistů jsme si udělali vlastní program a prezidentka pobočky a koordinátorka našeho projektu nás vzala auty na místní známou pláž a šli jsme do super baru, který je přímo na pláži, tak jsem si okoupala nohy v teplém nočním oceánu. Pak jsme si dali nějaké koktejly, a jeli do Hard Rock Hotelu. Je to neuvěřitelně velký hotel se spoustou známých obleků a nástrojů, na které opravdu hráli známí rockoví zpěváci. Pak jsme chvíli poslouchali koncert v Hard Rock Café, prošli se po nočních trzích a jeli zpátky na hostel.

Dneska byl takový obyčejný den. Propagovali jsme HIV/AIDS naposledy v kantýně na vysoké škole a odpoledne jsme se šli podívat na jazykové kurzy, které dělají naši stážisté z jiného projektu. Učí místní studenty základy jejich rodného jazyka. Takže se můžou učit ruštinu, kazachštinu, francouzštinu, atd. Dneska je speciální večer v hlavním městě, protože zítra je státní svátek, takže se nepracuje.:-) Jdeme do klubu, kde mají holky vstup zdarma. Tak je třeba se připravit.:-)