úterý 19. července 2011

Czech me out!

V pátek nás čekala tzv. Global Village. Jedná se v podstatě o prezentaci různých zemí netradičním způsobem. Takže ne pouze prezentace o zemích, ale ukázka tanců, vaření čajů, zpívání, atd. Jedna taková událost nás čekala v pátek večer v místní vysoké škole. Prezentaci jsem si už připravila předem. Rozhodla jsem se předvést tancování polky, neboť je to snad jediný jednoduchý tanec, který pochází z ČR. Poprosila jsem kamarádku z Německa, aby mi dělala na pódiu partnera.:-) Do školy jsme přišli tak o 3 hodiny dříve, abychom si vše ještě jednou zkusili. Sotva jsem dorazila do sálu, kde jsme měli tento večer být. Začali na mě stážisté pořvávat, že tu je další Čech. Myslela jsem si, že mě omyjou. Potkala jsem Kamila Uhlíře, VP OGX z Plzně, který pracuje v neziskové organizaci v Kuala Lumpur a tato stáž je vedena pod tou samou pobočkou AIESEC, přes jakou jsem si našla stáž já. Jelikož pracuje v Kuala Lumpur, tak ho místní AIESECáři pozvali na tento večer, aby se zapojil. Bylo to moc milé vidět někoho, koho znám i z dřívějška. Poprosila jsem ho tedy, jestli by mi pomohl s polkou, když už je kluk.:-) Když akce začala, v místnosti bylo přes 150 lidí. Všechno bylo nachystáno a program mohl začít. Na začátku se oficiálně podepisovala před všemi smlouva místní pobočky AIESEC s ředitelkou vysoké školy a ředitelkou střední školy. Poté následovalo asi 15 představení, kde se jednotliví stážisté předvedli se svými prezentacemi nebo představením. Tancovalo se, zpívalo se, vařil se čaj, hrálo se na hudební nástroje. Na konci jsme všichni stážisté i studenti tancovali jeden tanec, který jsme si už předem připravili. Byla jsem moc hrdá, že jsme tancovali roll call z CECu. Dokonce jsem je to musela všechny naučit. Akce měla končit v deset večer, ale zůstali jsme ve škole tak do jedenácti. Když jsme dojeli i se studenty na hostel, šli jsme všichni zaslouženě na pivko do místního karaoke baru. No on to ani není bar. Je to takový plácek, kde se vejde cca 200 lidí. Je tam střecha, stánky s občerstvením a živá hudba v podobě karaoke, kde zpívají profesionální zpěvačky. Jejich zpěv slyším každý den, když usínám v hotelu až v 6. patře. Je opravdu zajímavé, že Asiaté mají opravdu nadání na zpívání. Už jsem slyšela spoustu studentů na školních vystoupeních a musím říct, že většina z nich by se u nás v pohodě dostala do showbyznysu. Poseděli jsme u piva společně se studenty, kteří nám neustále kupovali flašky. Když jsme odcházeli, na stole leželo asi 15 flašek po 660ml, kdy jedna flaška stojí cca 80Kč. No hold mají studenti asi bohaté rodiče.:-)

V sobotu jsme se rozhodli jít na místní japonský festival. Musím říct, že předešlý festival byl mnohem lepší. Strávili jsme tam tuto sobotu tak 4 hodiny a už po jedné hodině jsme se začali nudit. Bylo tam spousta japonského jídlo, což bylo dobré, ale představení se během večera tak čtyřikrát opakovalo. Zůstali jsme jen kvůli toho, že jsme chtěli vidět ohňostroj, který bal nádherný. Na samotném festivalu bylo několik tisíc lidí, takže když skončil ohňostroj, trvalo nám 1,5 hodiny dostat se zpátky na hostel. Normální cesta by nám trvala i s čekáním na autobus max 25min.

V neděli jsme si udělali menší oddechový den. Dopoledne jsem šla opět do fitcentra a odpoledne na nákupy do Tesca. Místní supermarket je hodně drahý, takže tak 1x za týden zajdeme do Tesca, kde je neuvěřitelně velký výběr zboží. Pak jsme zašli na místní tržiště, kde jsem nakoupila další dárečky. K večeru jsme šly s holkami z Německa a Islandu na poslední díl Harryho Pottera. Bylo to kino jako náš Cinestar, akorát s tou výjimkou, že lístek na představení stojí cca 50Kč ne 200Kč jako u nás. Musela jsem si vzít svetr, protože v kině je neuvěřitelná zima. Holky měly dokonce i náhradní ponožky a šátky. Systém klimatizací snad nikdy nepochopím. Jinak poslední díl Harryho Pottera je opravdu skvělý a vřele doporučuju ho shlédnout v kině.

Žádné komentáře:

Okomentovat