sobota 18. června 2011

Krteček a slivovice: sbaleno, aneb posledních 7 dní v ČR

Je tomu přesně týden, kdy touto dobou už budu pomalu brouzdat po letišti v Kuala Lumpur. Zatím mi to přijde jako hezký vtip :)

Abych se přestavila. Mé jméno je Martina a tyto prázdniny strávím na stáží v Malajsii. Přesněji v Penangu (západní pobřežní poloostrova Maljsie). K této stáži jsem se dostala přes organizaci AIESEC, kde již přes 3 roky sama působím. Hlavním smyslem této studentské organizace je zprostředkování zahraničních odborných stáží a rozvoj maldých studentů. Shání stážisty z celého světa do zdejších firem, škol a různých projektů. Ale také pomáhá českým studentům na tyto stáže vyjet do zahraničí. Když už jsem v této organizaci 3 roky, kde jsem zastávala různé pozice od organizátora konferencí až po prezidentku pobočky v Olomouci, rozhodla jsem se, že nebudu jen pomáhat studentům a stážistům, ale pomůžu také sobě a na stáž vyjedu a okusím to, co jsem 3 roky pilně nabízela a realizovala.

Možná si kladete otázku, proč Malajsie? Je mi 23 let a před pár dny jsem úspěšně zakončila 4. ročník na Univerzitě Palackého v oboru Odborná francouzština pro hospodářskou praxi, a uvědomila jsem si, že je to možná moje poslední léto, které můžu strávit někde na delší dobu než 2 týdny. Chci okusit pořádný kulturní šok a poznat kulturu a zvyky Jihovýchodní Asie. Malajsie mi přijde jako dobrá volba, neboť je to u oceánu (jedno z hlavních kritérií:)), je tam teplo, je to civilizovaná země, která toho může hodně nabídnout. A hlavně se dá neuvěřitelně moc cestovat za relativně malé peníze.

A jaká je náplň mé práce? Budu pracovat společně s dalšími 9 stážisty z různých koutů světa na projektu o HIV/AIDS. Mojí hlavní náplní bude příprava workshopů a interaktivních přednášek o této nemoci, o tom, jak se šíří, jaká je situace v různých místech na světě. Celkově jde o to šířit tyto informace mezi studenty od 13 do 25 let na různých univerzitách v okolí Penangu.

Moje příprava už začala před pár týdny, neboť jsem se musela očkovat a koupit letenku. Očkování není tak strašné a ani moc nestojí. Horší je to s letenkou, která vyjde na tu ohromnou vzdálenost a luxus se společností Emirates na docela příjemných 19 000,-, což je největší náklad celého mého pobytu, neboť ubytování budu mít zadarmo a strava je tam mnohonásobně levnější než v ČR. Typicky české věci jako jsou hašlerky, tužky s krtečkem, pexeso, lidové písničky, propagační materiály, český hokejový dres a vlajku jsem stihla už zabalit. Ještě chybí zabalit slivovici a jsem připravena vyrazit do světa.:)

Žádné komentáře:

Okomentovat